Udlændinge- og Integrationsministeriet
Slotsholmsgade 10,
1216 København K

+45 61 98 40 00
uim@uim.dk

Kontakt:
Styrelsen for International Rekruttering og Integration
+45 72 14 22 07
pulje@siri.dk

  Besøg fonden   Ansøgningsskema
  tilbage

Udlændinge- og Integrationsministeriet - Støtte til forebyggelse af radikalisering

foundation detail Fonde fbb0734a-121b-4b58-95b2-df290f920dd4 No application https://www.fonde.dk//images/Media/192195909/Udlændinge-og-Integrations-Ministeriet.png https://www.fonde.dk//images/Media/192195909/Udlændinge-og-Integrations-Ministeriet_thumb.jpg Udlændinge- og Integrationsministeriet - Støtte til forebyggelse af radikalisering 2018-03-27T12:35:25 41 Offentlig pulje

Formålet med initiativet er at udvikle og udbrede kommunikative onlineprodukter, der skal forebygge og modvirke ekstremisme, radikalisering, hadpropaganda og hadforbrydelser. Ligeledes skal initiativet biddrage til øget respekt, inklusion og medborgerskab.

Sigtet er, at der iværksættes mindre kommunikative aktiviteter lokalt, som målrettes de unge. Det kan være kampagner, hashtags, blogs, quizzer, videoer, fotoserier mv. Derudover er der mulighed for at understøtte lokale arrangementer og opfølgningsaktiviteter, der inddrager unge i at udvikle og udbrede kommunikative produkter.

Puljens målgruppe er unge under 30 år. Det er derfor en fordel, hvis det også er unge under 30 år, der er med til at udvikle de kommunikative onlineprodukter.

Initiativet er målrettet institutioner, organisationer, foreninger og virksomheder - herunder også kommuner, klubber, boligselskaber, skoler m.v.

Der er afsat 450.000 kr. 

 

NB! Afventer om puljen bliver udbudt igen.

Formålet med initiativet er at udvikle og udbrede kommunikative onlineprodukter, der skal forebygge og modvirke ekstremisme, radikalisering, hadpropaganda og hadforbrydelser. Ligeledes skal initiativet biddrage til øget respekt, inklusion og medborgerskab.

Sigtet er, at der iværksættes mindre kommunikative aktiviteter lokalt, som målrettes de unge. Det kan være kampagner, hashtags, blogs, quizzer, videoer, fotoserier mv. Derudover er der mulighed for at understøtte lokale arrangementer og opfølgningsaktiviteter, der inddrager unge i at udvikle og udbrede kommunikative produkter.

Puljens målgruppe er unge under 30 år. Det er derfor en fordel, hvis det også er unge under 30 år, der er med til at udvikle de kommunikative onlineprodukter.

Initiativet er målrettet institutioner, organisationer, foreninger og virksomheder - herunder også kommuner, klubber, boligselskaber, skoler m.v.

Der er afsat 450.000 kr. 

 

NB! Afventer om puljen bliver udbudt igen.

Seneste relaterede nyheder

Pulje til efteruddannelse

Pulje til efteruddannelse af medarbejdere ved danskuddannelserne til voksne udlændinge m.fl.

FONDSDATA

Ansøgningsfrist

  • Kan ikke søges

Kategori:

  • Børn og unge
  • Internationale forhold
  • Samfund og velfærd

Fondstype

  • Offentlig pulje
2020-01-13T14:16:27

Sidst opdateret

  • 13. januar 2020