Gør viden til engagement - Århus

event detail Events b87b69a9-c1d9-4f20-8b0c-c261a4cec850 2018-11-19T15:00:00 2018-11-19T19:30:00 b87b69a9-c1d9-4f20-8b0c-c261a4cec850 Arhus C 30 https://www.fonde.dk//media/5624762/Uddannelsesaktivitet3.png https://www.fonde.dk//media/5624762/Uddannelsesaktivitet3_thumb.jpg CISU lancerer på to seminarer anden og sidste ansøgningsrunde til puljen FRAME, VOICE, REPORT!, der har til formål at oplyse og engagere EU borgere i verdensmålene.

CISU lancerer på to seminarer anden og sidste ansøgningsrunde til puljen FRAME, VOICE, REPORT!, der har til formål at oplyse og engagere EU borgere i verdensmålene. 

 

En blanding af ekspertoplæg om b.la. framing samt oplysning om krav og kriterier

Seminarerne vil være en blanding af ekspertoplæg om framing, oplysning om krav og kriterier for puljen samt oplæg fra nuværende bevillingshavere med inspiration til mulige projekter. 

På seminaret vil framing-eksperten Martin Kirk give et online oplæg om betydningen af "framing" i kommunikation under overskriften: Reorienting narratives to support global transition: How to identify, challenge and shift popular frames 

Martin Kirk er den ene af forfatterne bag rapporten "Finding Frames: New ways to engage the UK public in global poverty. Rapporten slår fast, at den måde vi kommunikerer og framer på, betyder rigtig meget for, hvordan vi opfatter et budskab. Bevidste valg af specifikke ord og vinkler i vores kommunikation er ikke bare er med til at formidle et budskab, men er også med til på længere sigt at styrke eller ændre folks overordnede forståelse af, hvordan verden hænger sammen. Martin Kirks oplæg spiller rigtigt godt sammen med oplægget om værdier, som Tom Crompton holdt på sidste lancerings-seminar. Kirks oplæg kan høres som en fortsættelse af dette eller alene. 

Værdier og Frames teorierne indgår i krav og kriterier for puljen, som nogle af de værktøjer man kan bruge til at lave nuanceret og engagerende kommunikation om verdensmålene i Frame, voice, report!-regi. 

Seminarerne vil være tilrettelagt, så den kommunikationsfaglige del ligger først. Organisationer med nuværende FRAME, VOICE, REPORT! bevillinger - eller organisationer, der ikke vil eller kan søge puljen - kan derfor med fordel deltage i første del.

Bemærk: Dette seminar indgår som arrangement nummer 3 ud af fem i kursusrækken "Gør viden til engagement. En kursusrække med fokus på engagerende oplysning". Se de andre kurser i kursusoversigten.

 

Målgruppe 

Alle med interesse for, hvordan de kan lave konstruktive og engagerende budskaber i deres kommunikation - og for at høre om mulighederne i FRAME, VOICE, REPORT! puljen

 

Formål

På seminaret vil du:

  1. Få inspiration til, hvordan bevidst brug af værdier og "framing" i kommunikation kan påvirke folks forståelse af verden og øge deres lyst til at engagere sig i. 
  2. Få at vide, hvilke krav og kriterier, der er for at søge FRAME, VOICE, REPORT! puljen.
  3. Få mulighed for at pitche og få feedback på foreløbige ideer til at søge puljen. 

  19. november 2018  |  15:00-19:30      

  Arhus C

CISU lancerer på to seminarer anden og sidste ansøgningsrunde til puljen FRAME, VOICE, REPORT!, der har til formål at oplyse og engagere EU borgere i verdensmålene. 

 

En blanding af ekspertoplæg om b.la. framing samt oplysning om krav og kriterier

Seminarerne vil være en blanding af ekspertoplæg om framing, oplysning om krav og kriterier for puljen samt oplæg fra nuværende bevillingshavere med inspiration til mulige projekter. 

På seminaret vil framing-eksperten Martin Kirk give et online oplæg om betydningen af "framing" i kommunikation under overskriften: Reorienting narratives to support global transition: How to identify, challenge and shift popular frames 

Martin Kirk er den ene af forfatterne bag rapporten "Finding Frames: New ways to engage the UK public in global poverty. Rapporten slår fast, at den måde vi kommunikerer og framer på, betyder rigtig meget for, hvordan vi opfatter et budskab. Bevidste valg af specifikke ord og vinkler i vores kommunikation er ikke bare er med til at formidle et budskab, men er også med til på længere sigt at styrke eller ændre folks overordnede forståelse af, hvordan verden hænger sammen. Martin Kirks oplæg spiller rigtigt godt sammen med oplægget om værdier, som Tom Crompton holdt på sidste lancerings-seminar. Kirks oplæg kan høres som en fortsættelse af dette eller alene. 

Værdier og Frames teorierne indgår i krav og kriterier for puljen, som nogle af de værktøjer man kan bruge til at lave nuanceret og engagerende kommunikation om verdensmålene i Frame, voice, report!-regi. 

Seminarerne vil være tilrettelagt, så den kommunikationsfaglige del ligger først. Organisationer med nuværende FRAME, VOICE, REPORT! bevillinger - eller organisationer, der ikke vil eller kan søge puljen - kan derfor med fordel deltage i første del.

Bemærk: Dette seminar indgår som arrangement nummer 3 ud af fem i kursusrækken "Gør viden til engagement. En kursusrække med fokus på engagerende oplysning". Se de andre kurser i kursusoversigten.

 

Målgruppe 

Alle med interesse for, hvordan de kan lave konstruktive og engagerende budskaber i deres kommunikation - og for at høre om mulighederne i FRAME, VOICE, REPORT! puljen

 

Formål

På seminaret vil du:

  1. Få inspiration til, hvordan bevidst brug af værdier og "framing" i kommunikation kan påvirke folks forståelse af verden og øge deres lyst til at engagere sig i. 
  2. Få at vide, hvilke krav og kriterier, der er for at søge FRAME, VOICE, REPORT! puljen.
  3. Få mulighed for at pitche og få feedback på foreløbige ideer til at søge puljen. 
Kommende events
Nyt seminar om kunstgræs i 2019

  12. november 2019

Til seminaret præsenteres den nyeste viden om kunstgræsbaners miljøpåvirkning og udviklingen på markedet for kunstgræsprodukter. Seminaret følger op på kunstgræstemadagen i København i november 2018, hvor der bl.a. sættes fokus på miljøstyrelsens vejledning og de øvrige skandinaviske landes håndtering af spørgsmålet om miljøbelastning og kunstgræsbaner.


Temadag om livskvalitet i Aarhus

  12. november 2019

Alle har ret til at opleve god livskvalitet, men hvad forstår vi ved begrebet? På temadagen kan du møde en række eksperter på området og gå hjem med ny viden om, hvordan du kan støtte den svækkede ældre til at opnå god livskvalitet.


Temadag om livskvalitet i Roskilde

  12. november 2019

Alle har ret til at opleve god livskvalitet, men hvad forstår vi ved begrebet? På temadagen kan du møde en række eksperter på området og gå hjem med ny viden om, hvordan du kan støtte den svækkede ældre til at opnå god livskvalitet.


Digitaliseringens retning og værdi for forretningen

  14. november 2019

Som opfølgning på deres store, digitale event i Odense i april måned rykker de nu teltpælene op og flytter fokus på digitalisering til Nordjylland. Du er inviteret til at deltage, når de, den 14. november, stiller skarpt på hvordan digitalisering skaber værdi for mennesker og naturligvis også for virksomheden. Programmet er spækket med godbidder, så det er bare at bide til bolle – efter først til mølle princippet.


Styrk din forretningsmodel

  15. november 2019

Creative Europe MEDIA-desken inviterer til endagsworkshop med Rune Meyer, hvor du bliver udfordret på din forretningsmodel og din grundfortælling om den forretning du har.


Dagskursus i fundraising i Valby

  19. november 2019

Dagskurset i fundraising afholdes på Vigerslev Allé 18 på Hotel- og Restaurationskole i Valby tirsdag d. 19. november 2019 fra kl. 9:00-16:00.


Konference om energieffektivisering gennem lokale partnerskaber

  19. november 2019

Er lavere energiforbrug i bygninger et centralt mål i din kommune? Bliv inspireret, del din erfaring og få konkrete redskaber til at realisere de mange mulige energibesparelser.


Grønnere produktion i din virksomhed

  20. november 2019

Kom til informationsmøde d. 20. november og få viden om, hvordan du kan gøre din produktion mere energieffektiv og hvordan du kan søge midler til grønne energieffektive projekter.