Kom til EU-temadag

event detail Events d0ab9358-3236-40ce-b56c-8e717a573865 2019-06-19T12:00:00 2019-06-19T17:30:00 d0ab9358-3236-40ce-b56c-8e717a573865 København K 30 2019-05-16T18:20:00 2019-06-19T12:00:00 https://www.fonde.dk//media/5624545/Slots-og-Kulturstyrelsen-Kulturministeriet-.png https://www.fonde.dk//media/5624545/Slots-og-Kulturstyrelsen-Kulturministeriet-_thumb.jpg Kulturministeriet - Slots- og Kulturstyrelsen Creative Europe Desk Danmark's EU-temadag sætter i år fokus på forretningsudvikling og adgang til finansiering i den kulturelle sektor.

Creative Europe Desk Danmark's EU-temadag sætter i år fokus på forretningsudvikling og adgang til finansiering i den kulturelle sektor.


Emner på programmet

De seneste år har diskussioner om forretningsmodeller fyldt meget i den europæiske kultursektor og der er kommet øget fokus på finansiel bæredygtighed og tilpasning til markedsvilkår. Det skaber udfordringer: hvordan kan markedets behov tilgodeses uden at kunsten går på kompromis med værdier og integritet? Og hvordan værdisættes kultur overhovedet i en forretningsmæssig sammenhæng?

Gennem de tre temaer "Forretningsudvikling i kultursektoren", "Forretningsudvikling set fra EU's vinkel" samt "Adgang til finansiering" ønsker vi på denne temadag at klæde kunst- og kulturprofessionelle på til at løse disse udfordringer, med hjælp og inspiration fra brancheaktører, interessenter og publikum.

 

Forretningsudvikling i kultursektoren

Det er i stigende grad relevant at diskutere forretningsudvikling for små og mellemstore virksomheder i kultursektoren - særligt hvis de skal gøre sig gældende i fremtidens kulturlandskab, hvor konkurrencen om publikums opmærksomhed samt adgang til midler bliver tættere år for år.

Vi ser på, hvordan kulturvirksomheder kan skille sig ud, skærpe deres profil og udvikle sig gennem (internationale) partnerskaber.
 

Forretningsudvikling set fra EU's vinkel

Som ansøgningsevaluator for EU læser man om vidt forskellige måder at gribe forretningsplaner an på i forskellige lande og sammenhænge. Så hvordan ser EU på forretningsplaner og forretningsudvikling? Hvad bliver der lagt vægt på, når ansøgningerne skal evalueres?

To EU-eksperter præsenterer deres erfaringer med at arbejde i EU-systemet som evaluatorer.
 

Adgang til finansiering

Hvilke muligheder er der for finansiering inden for det kulturelle felt? Hvordan kan kulturvirksomheder få adgang til kapital udover Creative Europe og de mange forskellige kulturfonde?

Vi skal høre om Vækstfondens nye aftale med Den Europæiske Investeringsfond og blive klogere på, hvordan denne aftale kan komme kultursektoren til gode.
 

Tilmelding

Deltagelse er gratis, men tilmelding obligatorisk og skal ske senest d. 17. juni.
 

Sted

Bio ASTA, Cinemateket, Gothersgade 55, 1123 København K.
 

Yderligere information

Ene Katrine Rasmussen 
Head of Office of Creative Europe Desk, Denmark 
+45 20 47 02 90  
ener@dfi.dk

Katrine Danielle Bjaarnø 
Project Officer for Creative Europe Desk Denmark 
+45 33 74 34 42  
katrineb@dfi.dk
 

Læs mere om eventen her

Tilmeld dig via dette link 

  19. juni 2019  |  12:00-17:30      

  København K

Creative Europe Desk Danmark's EU-temadag sætter i år fokus på forretningsudvikling og adgang til finansiering i den kulturelle sektor.


Emner på programmet

De seneste år har diskussioner om forretningsmodeller fyldt meget i den europæiske kultursektor og der er kommet øget fokus på finansiel bæredygtighed og tilpasning til markedsvilkår. Det skaber udfordringer: hvordan kan markedets behov tilgodeses uden at kunsten går på kompromis med værdier og integritet? Og hvordan værdisættes kultur overhovedet i en forretningsmæssig sammenhæng?

Gennem de tre temaer "Forretningsudvikling i kultursektoren", "Forretningsudvikling set fra EU's vinkel" samt "Adgang til finansiering" ønsker vi på denne temadag at klæde kunst- og kulturprofessionelle på til at løse disse udfordringer, med hjælp og inspiration fra brancheaktører, interessenter og publikum.

 

Forretningsudvikling i kultursektoren

Det er i stigende grad relevant at diskutere forretningsudvikling for små og mellemstore virksomheder i kultursektoren - særligt hvis de skal gøre sig gældende i fremtidens kulturlandskab, hvor konkurrencen om publikums opmærksomhed samt adgang til midler bliver tættere år for år.

Vi ser på, hvordan kulturvirksomheder kan skille sig ud, skærpe deres profil og udvikle sig gennem (internationale) partnerskaber.
 

Forretningsudvikling set fra EU's vinkel

Som ansøgningsevaluator for EU læser man om vidt forskellige måder at gribe forretningsplaner an på i forskellige lande og sammenhænge. Så hvordan ser EU på forretningsplaner og forretningsudvikling? Hvad bliver der lagt vægt på, når ansøgningerne skal evalueres?

To EU-eksperter præsenterer deres erfaringer med at arbejde i EU-systemet som evaluatorer.
 

Adgang til finansiering

Hvilke muligheder er der for finansiering inden for det kulturelle felt? Hvordan kan kulturvirksomheder få adgang til kapital udover Creative Europe og de mange forskellige kulturfonde?

Vi skal høre om Vækstfondens nye aftale med Den Europæiske Investeringsfond og blive klogere på, hvordan denne aftale kan komme kultursektoren til gode.
 

Tilmelding

Deltagelse er gratis, men tilmelding obligatorisk og skal ske senest d. 17. juni.
 

Sted

Bio ASTA, Cinemateket, Gothersgade 55, 1123 København K.
 

Yderligere information

Ene Katrine Rasmussen 
Head of Office of Creative Europe Desk, Denmark 
+45 20 47 02 90  
ener@dfi.dk

Katrine Danielle Bjaarnø 
Project Officer for Creative Europe Desk Denmark 
+45 33 74 34 42  
katrineb@dfi.dk
 

Læs mere om eventen her

Tilmeld dig via dette link 

Kommende events
Gratis webinar om fundraising - 4. aug 2020

  4. august 2020

Velkommen på Fundraiserens GRATIS fundraising webinar! Bliv inspireret på bare én time og ”spørg eksperten”. 


Gratis webinar i fundraising - 18. aug 2020

  18. august 2020

På det gratis webinar får du gode tips og idéer til, hvad en god ansøgning indeholder og hvilke faldgruber du bør være opmærksom på. Du får også gode råd med hjem og adgang til relevante fundraising værktøjer.


Gratis webinar om fundraising - 1. sep 2020

  1. september 2020

Velkommen på Fundraiserens GRATIS fundraising webinar! Bliv inspireret på bare én time og ”spørg eksperten”. 


Fundraising Manager uddannelsen efteråret 2020

  2. september 2020

På faget Fundraising i praksis opnår du både den teoretiske og praktiske viden til at arbejde med fundraising ved hjælp af centrale metoder og værktøjer som fx informationsindsamling, opbygning af diverse kampagner, indtægtsskabende aktiviteter, relationsarbejde og donor- og sponsor kommunikation.


Dagskursus i fundraising - Valby 8. sep 2020

  8. september 2020

Med et dagskursus i fundraising opnår du unik viden om, hvordan du kommer igennem nåleøjet hos fonde og puljer.


Dagskursus i fundraising - Silkeborg 29. sep 2020

  29. september 2020

Med et dagskursus i fundraising opnår du unik viden om, hvordan du kommer igennem nåleøjet hos fonde og puljer.


Gratis webinar om fundraising - 6. okt 2020

  6. oktober 2020

Velkommen på Fundraiserens GRATIS fundraising webinar! Bliv inspireret på bare én time og ”spørg eksperten”. 


Gratis webinar om fundraising - 3. nov 2020

  3. november 2020

Velkommen på Fundraiserens GRATIS fundraising webinar! Bliv inspireret på bare én time og ”spørg eksperten”.