Kom til EU-temadag

event detail Events d0ab9358-3236-40ce-b56c-8e717a573865 2019-06-19T12:00:00 2019-06-19T17:30:00 d0ab9358-3236-40ce-b56c-8e717a573865 København K 30 2019-05-16T18:20:00 2019-06-19T12:00:00 https://www.fonde.dk//media/5624545/Slots-og-Kulturstyrelsen-Kulturministeriet-.png https://www.fonde.dk//media/5624545/Slots-og-Kulturstyrelsen-Kulturministeriet-_thumb.jpg Kulturministeriet - Slots- og Kulturstyrelsen Creative Europe Desk Danmark's EU-temadag sætter i år fokus på forretningsudvikling og adgang til finansiering i den kulturelle sektor.

Creative Europe Desk Danmark's EU-temadag sætter i år fokus på forretningsudvikling og adgang til finansiering i den kulturelle sektor.


Emner på programmet

De seneste år har diskussioner om forretningsmodeller fyldt meget i den europæiske kultursektor og der er kommet øget fokus på finansiel bæredygtighed og tilpasning til markedsvilkår. Det skaber udfordringer: hvordan kan markedets behov tilgodeses uden at kunsten går på kompromis med værdier og integritet? Og hvordan værdisættes kultur overhovedet i en forretningsmæssig sammenhæng?

Gennem de tre temaer "Forretningsudvikling i kultursektoren", "Forretningsudvikling set fra EU's vinkel" samt "Adgang til finansiering" ønsker vi på denne temadag at klæde kunst- og kulturprofessionelle på til at løse disse udfordringer, med hjælp og inspiration fra brancheaktører, interessenter og publikum.

 

Forretningsudvikling i kultursektoren

Det er i stigende grad relevant at diskutere forretningsudvikling for små og mellemstore virksomheder i kultursektoren - særligt hvis de skal gøre sig gældende i fremtidens kulturlandskab, hvor konkurrencen om publikums opmærksomhed samt adgang til midler bliver tættere år for år.

Vi ser på, hvordan kulturvirksomheder kan skille sig ud, skærpe deres profil og udvikle sig gennem (internationale) partnerskaber.
 

Forretningsudvikling set fra EU's vinkel

Som ansøgningsevaluator for EU læser man om vidt forskellige måder at gribe forretningsplaner an på i forskellige lande og sammenhænge. Så hvordan ser EU på forretningsplaner og forretningsudvikling? Hvad bliver der lagt vægt på, når ansøgningerne skal evalueres?

To EU-eksperter præsenterer deres erfaringer med at arbejde i EU-systemet som evaluatorer.
 

Adgang til finansiering

Hvilke muligheder er der for finansiering inden for det kulturelle felt? Hvordan kan kulturvirksomheder få adgang til kapital udover Creative Europe og de mange forskellige kulturfonde?

Vi skal høre om Vækstfondens nye aftale med Den Europæiske Investeringsfond og blive klogere på, hvordan denne aftale kan komme kultursektoren til gode.
 

Tilmelding

Deltagelse er gratis, men tilmelding obligatorisk og skal ske senest d. 17. juni.
 

Sted

Bio ASTA, Cinemateket, Gothersgade 55, 1123 København K.
 

Yderligere information

Ene Katrine Rasmussen 
Head of Office of Creative Europe Desk, Denmark 
+45 20 47 02 90  
ener@dfi.dk

Katrine Danielle Bjaarnø 
Project Officer for Creative Europe Desk Denmark 
+45 33 74 34 42  
katrineb@dfi.dk
 

Læs mere om eventen her

Tilmeld dig via dette link 

  19. juni 2019  |  12:00-17:30      

  København K

Creative Europe Desk Danmark's EU-temadag sætter i år fokus på forretningsudvikling og adgang til finansiering i den kulturelle sektor.


Emner på programmet

De seneste år har diskussioner om forretningsmodeller fyldt meget i den europæiske kultursektor og der er kommet øget fokus på finansiel bæredygtighed og tilpasning til markedsvilkår. Det skaber udfordringer: hvordan kan markedets behov tilgodeses uden at kunsten går på kompromis med værdier og integritet? Og hvordan værdisættes kultur overhovedet i en forretningsmæssig sammenhæng?

Gennem de tre temaer "Forretningsudvikling i kultursektoren", "Forretningsudvikling set fra EU's vinkel" samt "Adgang til finansiering" ønsker vi på denne temadag at klæde kunst- og kulturprofessionelle på til at løse disse udfordringer, med hjælp og inspiration fra brancheaktører, interessenter og publikum.

 

Forretningsudvikling i kultursektoren

Det er i stigende grad relevant at diskutere forretningsudvikling for små og mellemstore virksomheder i kultursektoren - særligt hvis de skal gøre sig gældende i fremtidens kulturlandskab, hvor konkurrencen om publikums opmærksomhed samt adgang til midler bliver tættere år for år.

Vi ser på, hvordan kulturvirksomheder kan skille sig ud, skærpe deres profil og udvikle sig gennem (internationale) partnerskaber.
 

Forretningsudvikling set fra EU's vinkel

Som ansøgningsevaluator for EU læser man om vidt forskellige måder at gribe forretningsplaner an på i forskellige lande og sammenhænge. Så hvordan ser EU på forretningsplaner og forretningsudvikling? Hvad bliver der lagt vægt på, når ansøgningerne skal evalueres?

To EU-eksperter præsenterer deres erfaringer med at arbejde i EU-systemet som evaluatorer.
 

Adgang til finansiering

Hvilke muligheder er der for finansiering inden for det kulturelle felt? Hvordan kan kulturvirksomheder få adgang til kapital udover Creative Europe og de mange forskellige kulturfonde?

Vi skal høre om Vækstfondens nye aftale med Den Europæiske Investeringsfond og blive klogere på, hvordan denne aftale kan komme kultursektoren til gode.
 

Tilmelding

Deltagelse er gratis, men tilmelding obligatorisk og skal ske senest d. 17. juni.
 

Sted

Bio ASTA, Cinemateket, Gothersgade 55, 1123 København K.
 

Yderligere information

Ene Katrine Rasmussen 
Head of Office of Creative Europe Desk, Denmark 
+45 20 47 02 90  
ener@dfi.dk

Katrine Danielle Bjaarnø 
Project Officer for Creative Europe Desk Denmark 
+45 33 74 34 42  
katrineb@dfi.dk
 

Læs mere om eventen her

Tilmeld dig via dette link 

Kommende events
Fra nuttede dådyrøjne til fake nudes

  27. januar 2020

Medierådet for Børn og Unge inviterer til konference om børn og unges visuelle udtryksformer gennem billedmanipulation og billed-deling på nettet. Fra sjov og spas med emojis og filtre til fake porn og ulovlig udstilling af sagesløse ofre.


Dagskursus i fundraising i Silkeborg 28/1

  28. januar 2020

Kom til dagskursus i Silkeborg d. 28. januar 2020 og opnå unik viden om, hvordan du kommer igennem nåleøjet hos fonde og puljer.


Trends og Tendenser 2020

  30. januar 2020

Den 30. januar 2020 inviterer Lokale og Anlægsfonden til Nytårskur.


Videnskab|Lidenskab - en aften om VI & DEM

  30. januar 2020

Den accelererende globalisering synes langt fra at mindske behovet for at definere kulturelle tilhørsforhold og forskelle. Men hvad er det for mekanismer, der gør, at vi er tilbøjelige til at skelne mellem ”os” og ”de andre”? Dette er omdrejningspunktet, når Carlsbergfondet, Ny Carlsbergfondet og Ny Carlsberg Glyptotek inviterer til sæsonstart på Videnskab|Lidenskab torsdag 30. januar kl. 18.30-20.30.


Innovation – nøglen til bæredygtig vækst

  6. februar 2020

På konferencen lanceres den 5. rapport, hvori de blandt andet har undersøgt danskernes opfattelse af FNs Verdensmål, og hvordan de kan bruge disse mål, som løftestang for innovation - for selvom danskerne er innovative, er der plads til forbedringer. Rapporten viser desuden, at vi investerer mindre i miljø- og klimaforskning end for blot 5 år siden. Og med regeringens nye udspil om at investere mere i området, kommer vi desværre kun på 2010-niveau. 


Fondskonference 2020

  25. februar 2020

Formålet med konferencen er at understøtte frivillige sociale foreninger og lokale ildsjæle i deres arbejde - som også bidrager til udvikling af kommunerne. Desuden er der et ønske om, at facilitere et møde mellem de mange foreninger, NGO’er, fonde og kommuner og på den baggrund skabe grobund for fremtidige samarbejder/partnerskaber og samskabelsesprojekter.


Fundraising Manager uddannelsen - UDSOLGT i foråret!

  4. marts 2020

Den ECTS-krediterede Fundraising Manager uddannelse sikrer, at du bliver udstyret med både de rette kompetencer og værktøjer, som det kræver at få succes med fundraising - på strategisk og praktisk niveau - og hente flere midler hjem til organisationen.


OPI SUMMIT 2020

  18. marts 2020

På OPI SUMMIT 2020 kan du netværke, møde nye og potentielle samarbejdspartnere, stille spørgsmål til eksperterne, besøge udstillere, få inspiration til nye OPI-projekter – og selvfølgelig skabe de bedste forudsætninger for et succesfuld OPI-samarbejde.