Kom til EU-temadag

event detail Events d0ab9358-3236-40ce-b56c-8e717a573865 2019-06-19T12:00:00 2019-06-19T17:30:00 d0ab9358-3236-40ce-b56c-8e717a573865 København K 30 2019-05-16T18:20:00 2019-06-19T12:00:00 https://www.fonde.dk//media/5624545/Slots-og-Kulturstyrelsen-Kulturministeriet-.png https://www.fonde.dk//media/5624545/Slots-og-Kulturstyrelsen-Kulturministeriet-_thumb.jpg Kulturministeriet - Slots- og Kulturstyrelsen Creative Europe Desk Danmark's EU-temadag sætter i år fokus på forretningsudvikling og adgang til finansiering i den kulturelle sektor.

Creative Europe Desk Danmark's EU-temadag sætter i år fokus på forretningsudvikling og adgang til finansiering i den kulturelle sektor.


Emner på programmet

De seneste år har diskussioner om forretningsmodeller fyldt meget i den europæiske kultursektor og der er kommet øget fokus på finansiel bæredygtighed og tilpasning til markedsvilkår. Det skaber udfordringer: hvordan kan markedets behov tilgodeses uden at kunsten går på kompromis med værdier og integritet? Og hvordan værdisættes kultur overhovedet i en forretningsmæssig sammenhæng?

Gennem de tre temaer "Forretningsudvikling i kultursektoren", "Forretningsudvikling set fra EU's vinkel" samt "Adgang til finansiering" ønsker vi på denne temadag at klæde kunst- og kulturprofessionelle på til at løse disse udfordringer, med hjælp og inspiration fra brancheaktører, interessenter og publikum.

 

Forretningsudvikling i kultursektoren

Det er i stigende grad relevant at diskutere forretningsudvikling for små og mellemstore virksomheder i kultursektoren - særligt hvis de skal gøre sig gældende i fremtidens kulturlandskab, hvor konkurrencen om publikums opmærksomhed samt adgang til midler bliver tættere år for år.

Vi ser på, hvordan kulturvirksomheder kan skille sig ud, skærpe deres profil og udvikle sig gennem (internationale) partnerskaber.
 

Forretningsudvikling set fra EU's vinkel

Som ansøgningsevaluator for EU læser man om vidt forskellige måder at gribe forretningsplaner an på i forskellige lande og sammenhænge. Så hvordan ser EU på forretningsplaner og forretningsudvikling? Hvad bliver der lagt vægt på, når ansøgningerne skal evalueres?

To EU-eksperter præsenterer deres erfaringer med at arbejde i EU-systemet som evaluatorer.
 

Adgang til finansiering

Hvilke muligheder er der for finansiering inden for det kulturelle felt? Hvordan kan kulturvirksomheder få adgang til kapital udover Creative Europe og de mange forskellige kulturfonde?

Vi skal høre om Vækstfondens nye aftale med Den Europæiske Investeringsfond og blive klogere på, hvordan denne aftale kan komme kultursektoren til gode.
 

Tilmelding

Deltagelse er gratis, men tilmelding obligatorisk og skal ske senest d. 17. juni.
 

Sted

Bio ASTA, Cinemateket, Gothersgade 55, 1123 København K.
 

Yderligere information

Ene Katrine Rasmussen 
Head of Office of Creative Europe Desk, Denmark 
+45 20 47 02 90  
ener@dfi.dk

Katrine Danielle Bjaarnø 
Project Officer for Creative Europe Desk Denmark 
+45 33 74 34 42  
katrineb@dfi.dk
 

Læs mere om eventen her

Tilmeld dig via dette link 

  19. juni 2019  |  12:00-17:30      

  København K

Creative Europe Desk Danmark's EU-temadag sætter i år fokus på forretningsudvikling og adgang til finansiering i den kulturelle sektor.


Emner på programmet

De seneste år har diskussioner om forretningsmodeller fyldt meget i den europæiske kultursektor og der er kommet øget fokus på finansiel bæredygtighed og tilpasning til markedsvilkår. Det skaber udfordringer: hvordan kan markedets behov tilgodeses uden at kunsten går på kompromis med værdier og integritet? Og hvordan værdisættes kultur overhovedet i en forretningsmæssig sammenhæng?

Gennem de tre temaer "Forretningsudvikling i kultursektoren", "Forretningsudvikling set fra EU's vinkel" samt "Adgang til finansiering" ønsker vi på denne temadag at klæde kunst- og kulturprofessionelle på til at løse disse udfordringer, med hjælp og inspiration fra brancheaktører, interessenter og publikum.

 

Forretningsudvikling i kultursektoren

Det er i stigende grad relevant at diskutere forretningsudvikling for små og mellemstore virksomheder i kultursektoren - særligt hvis de skal gøre sig gældende i fremtidens kulturlandskab, hvor konkurrencen om publikums opmærksomhed samt adgang til midler bliver tættere år for år.

Vi ser på, hvordan kulturvirksomheder kan skille sig ud, skærpe deres profil og udvikle sig gennem (internationale) partnerskaber.
 

Forretningsudvikling set fra EU's vinkel

Som ansøgningsevaluator for EU læser man om vidt forskellige måder at gribe forretningsplaner an på i forskellige lande og sammenhænge. Så hvordan ser EU på forretningsplaner og forretningsudvikling? Hvad bliver der lagt vægt på, når ansøgningerne skal evalueres?

To EU-eksperter præsenterer deres erfaringer med at arbejde i EU-systemet som evaluatorer.
 

Adgang til finansiering

Hvilke muligheder er der for finansiering inden for det kulturelle felt? Hvordan kan kulturvirksomheder få adgang til kapital udover Creative Europe og de mange forskellige kulturfonde?

Vi skal høre om Vækstfondens nye aftale med Den Europæiske Investeringsfond og blive klogere på, hvordan denne aftale kan komme kultursektoren til gode.
 

Tilmelding

Deltagelse er gratis, men tilmelding obligatorisk og skal ske senest d. 17. juni.
 

Sted

Bio ASTA, Cinemateket, Gothersgade 55, 1123 København K.
 

Yderligere information

Ene Katrine Rasmussen 
Head of Office of Creative Europe Desk, Denmark 
+45 20 47 02 90  
ener@dfi.dk

Katrine Danielle Bjaarnø 
Project Officer for Creative Europe Desk Denmark 
+45 33 74 34 42  
katrineb@dfi.dk
 

Læs mere om eventen her

Tilmeld dig via dette link 

Kommende events
Q&A webinar - Sustainable Business Change Manager

  5. august 2019

Overvejer du at tage vores uddannelse Sustainable Business Change Manager, men sidder inde med nogle spørgsmål du gerne lige vil have besvaret først? Eller har du brug for nogle fif til, hvordan du kan sælge uddannelsen ind internt?


Dagskursus i fundraising i København - d. 13/8

  13. august 2019

Kurset fokuserer på systematisk, praktisk og målrettet fundraising og fundraising processens forskellige faser. Kurset er relevant både for dig, der aldrig har ansøgt fonde og puljer, men i høj grad også for den erfarne fundraiser som gerne vil have mere inspiration og nye vinkler på fundraising. Der kræves ikke forudgående kendskab til fundraising.


Dagskursus i fundraising i Silkeborg - d. 20/8

  20. august 2019

Kurset fokuserer på systematisk, praktisk og målrettet fundraising og fundraising processens forskellige faser. Kurset er relevant både for dig, der aldrig har ansøgt fonde og puljer, men i høj grad også for den erfarne fundraiser som gerne vil have mere inspiration og nye vinkler på fundraising. Der kræves ikke forudgående kendskab til fundraising.


Dagskursus: Kom godt i gang med Verdensmålene

  20. august 2019

Brug FN's 17 Verdensmål til at skabe værdi for jeres virksomhed.


Netværks-og videndelingsdag

  20. august 2019

Her giver de alle deltagere konkrete inputs til deres kommende entreprenørskabsforløb, eller brug af metoder i deres uddannelser.


Lokale og Anlægsfonden og Bevica Fonden sætter fokus på universelt design på Musholm

  28. august 2019

Onsdag d. 28. august afholdes et halvdags universelt design seminar, hvor vi vil stille skarpt på hvad status er lige nu, gode konkrete løsninger og spændende eksempelprojekter fra ind- og udland.


Konference om ledelse i civilsamfundet

  29. august 2019

29. august sætter Altinget gennem videndeling, konkrete cases, analyser og inspirationsoplæg fokus på ledelsesforholdene i den tredje sektor i erkendelsen af, at ledelse i civilsamfundet er for vigtig til at lade gå ubemærket hen.


Media & Tech Brancheseminar

  29. august 2019

Hvordan kan du bruge teknologi og data til at bekæmpe pirateri og i stedet opbygge et publikum? Mød MUSO, Gruvi og NutAlone, når de d. 29. august giver deres bud på dataløsningsmodeller.