Media & Tech Brancheseminar

event detail Events 6d17bd97-9195-47a9-8cdf-a5e835a7e7ce 2019-08-29T14:00:00 2019-08-29T16:30:00 6d17bd97-9195-47a9-8cdf-a5e835a7e7ce København K 30 2019-07-08T16:14:00 https://www.fonde.dk//media/5624700/Medie1.png https://www.fonde.dk//media/5624700/Medie1_thumb.jpg Hvordan kan du bruge teknologi og data til at bekæmpe pirateri og i stedet opbygge et publikum? Mød MUSO, Gruvi og NutAlone, når de d. 29. august giver deres bud på dataløsningsmodeller.

Hvordan kan du bruge teknologi og data til at bekæmpe pirateri og i stedet opbygge et publikum? Mød MUSO, Gruvi og NutAlone, når de d. 29. august giver deres bud på dataløsningsmodeller.

 

Tre forskellige tech-selskaber byder ind

Datadrevet innovation er lige så vigtig i filmbranchen som i andre brancher. Creative Europe MEDIA Desken inviterer til eftermiddagsseminar med 3 forskellige tech-selskaber, der alle arbejder med at få flere til at se europæiske film på lovlig vis ved hjælp af data:

MUSO samler hver dag data fra milliarder af piratkopieringer for at hjælpe underholdningsbrancherne og rettighedshaverne til at se "det større billede". Med en enestående dataplatform, en digital database der dækker mere end 196 lande, millioner af målte enheder og milliarder af piratkopieringssider der spores løbende, styrker MUSO kreative virksomheder og rettighedshavere til at vinde kampen imod digital piratkopiering.

Gruvi er en teknologi- og medie-virksomhed, der hjælper underholdningsbranchen med at nå og engagere online målgrupper. Gruvi ønsker at inspirere deres kunder til at tænke anderledes om deres digitale publikums livscyklus. De fokuserer på markedsføring på tværs af brugerens rejse, fra at identificere hvad kampagnen handler om, til når den er i gang, hvor den kan ses og hvad de skal se efterfølgende.

Efter ti år som CEO for TrustNordisk, startede Rikke Ennis i 2018 REinvent Studios, der specialerer sig i packaging, financiering og salg. Rikke er samtidig med i projektet NutAlone, en revolutionerende digital online distributionsplatform, der vil samle den fragmenterede audiovisuelle branche og give europæisk indhold større eksponering på verdensplan.

Gruvi og NutAlone har fået støtte fra EU gennem Creative Europe MEDIA-call’et Promotion of European Works Online, og der vil være mulighed for at høre mere om netop denne støtteordning samt den nye støtteordning Bridging Culture and Audiovisual Through Digital.

 

Program

NB! Seminaret vil foregå på engelsk.

14:00

Welcome - How Creative Europe supports new technology: Promotion of European Audiovisual Works Online + Bridging Culture and Audiovisual Through Digital 
Ene Katrine Rasmussen, Creative Europe MEDIA Desk
 

14:30

How MUSO uses data to fight piracy
Chris Anderson, MUSO
 

15:15 Creative & Data - how to combine these for audience engagement success
Ben Johnson, Gruvi
 
16:00 How new technology can help build audiences for European film 
Rikke Ennis, NutAlone // Chris Anderson, MUSO // Ben Johnson, Gruvi
Moderator: Ene Katrine Rasmussen

 

Tid og sted

Tid
Torsdag d. 29. august 2019
Kl. 14:00 - 16:30

Sted
Mødelokalet HIMMELSKIBET på 4. sal af Filmhuset
Gothersgade 55
1123 København K

 

Tilmeld dig via dette link.

 

(Kilde: Det Danske Filminstitut)

  29. august 2019  |  14:00-16:30      

  København K

Hvordan kan du bruge teknologi og data til at bekæmpe pirateri og i stedet opbygge et publikum? Mød MUSO, Gruvi og NutAlone, når de d. 29. august giver deres bud på dataløsningsmodeller.

 

Tre forskellige tech-selskaber byder ind

Datadrevet innovation er lige så vigtig i filmbranchen som i andre brancher. Creative Europe MEDIA Desken inviterer til eftermiddagsseminar med 3 forskellige tech-selskaber, der alle arbejder med at få flere til at se europæiske film på lovlig vis ved hjælp af data:

MUSO samler hver dag data fra milliarder af piratkopieringer for at hjælpe underholdningsbrancherne og rettighedshaverne til at se "det større billede". Med en enestående dataplatform, en digital database der dækker mere end 196 lande, millioner af målte enheder og milliarder af piratkopieringssider der spores løbende, styrker MUSO kreative virksomheder og rettighedshavere til at vinde kampen imod digital piratkopiering.

Gruvi er en teknologi- og medie-virksomhed, der hjælper underholdningsbranchen med at nå og engagere online målgrupper. Gruvi ønsker at inspirere deres kunder til at tænke anderledes om deres digitale publikums livscyklus. De fokuserer på markedsføring på tværs af brugerens rejse, fra at identificere hvad kampagnen handler om, til når den er i gang, hvor den kan ses og hvad de skal se efterfølgende.

Efter ti år som CEO for TrustNordisk, startede Rikke Ennis i 2018 REinvent Studios, der specialerer sig i packaging, financiering og salg. Rikke er samtidig med i projektet NutAlone, en revolutionerende digital online distributionsplatform, der vil samle den fragmenterede audiovisuelle branche og give europæisk indhold større eksponering på verdensplan.

Gruvi og NutAlone har fået støtte fra EU gennem Creative Europe MEDIA-call’et Promotion of European Works Online, og der vil være mulighed for at høre mere om netop denne støtteordning samt den nye støtteordning Bridging Culture and Audiovisual Through Digital.

 

Program

NB! Seminaret vil foregå på engelsk.

14:00

Welcome - How Creative Europe supports new technology: Promotion of European Audiovisual Works Online + Bridging Culture and Audiovisual Through Digital 
Ene Katrine Rasmussen, Creative Europe MEDIA Desk
 

14:30

How MUSO uses data to fight piracy
Chris Anderson, MUSO
 

15:15 Creative & Data - how to combine these for audience engagement success
Ben Johnson, Gruvi
 
16:00 How new technology can help build audiences for European film 
Rikke Ennis, NutAlone // Chris Anderson, MUSO // Ben Johnson, Gruvi
Moderator: Ene Katrine Rasmussen

 

Tid og sted

Tid
Torsdag d. 29. august 2019
Kl. 14:00 - 16:30

Sted
Mødelokalet HIMMELSKIBET på 4. sal af Filmhuset
Gothersgade 55
1123 København K

 

Tilmeld dig via dette link.

 

(Kilde: Det Danske Filminstitut)

Kommende events
Dagskursus i fundraising i Valby 5/5

  5. maj 2020

Kom til fundraiserens dagskursus i Valby d. 5. maj og opnå unik viden om, hvordan du kommer igennem nåleøjet hos fonde og puljer.


Dagskursus i fundraising i Silkeborg 12/5

  12. maj 2020

Kom til fundraiserens dagskursus i Silkeborg d. 12. maj og opnå unik viden om, hvordan du kommer igennem nåleøjet hos fonde og puljer.