Media & Tech Brancheseminar

event detail Events 6d17bd97-9195-47a9-8cdf-a5e835a7e7ce 2019-08-29T14:00:00 2019-08-29T16:30:00 6d17bd97-9195-47a9-8cdf-a5e835a7e7ce København K 30 2019-07-08T16:14:00 https://www.fonde.dk//media/5624700/Medie1.png https://www.fonde.dk//media/5624700/Medie1_thumb.jpg Hvordan kan du bruge teknologi og data til at bekæmpe pirateri og i stedet opbygge et publikum? Mød MUSO, Gruvi og NutAlone, når de d. 29. august giver deres bud på dataløsningsmodeller.

Hvordan kan du bruge teknologi og data til at bekæmpe pirateri og i stedet opbygge et publikum? Mød MUSO, Gruvi og NutAlone, når de d. 29. august giver deres bud på dataløsningsmodeller.

 

Tre forskellige tech-selskaber byder ind

Datadrevet innovation er lige så vigtig i filmbranchen som i andre brancher. Creative Europe MEDIA Desken inviterer til eftermiddagsseminar med 3 forskellige tech-selskaber, der alle arbejder med at få flere til at se europæiske film på lovlig vis ved hjælp af data:

MUSO samler hver dag data fra milliarder af piratkopieringer for at hjælpe underholdningsbrancherne og rettighedshaverne til at se "det større billede". Med en enestående dataplatform, en digital database der dækker mere end 196 lande, millioner af målte enheder og milliarder af piratkopieringssider der spores løbende, styrker MUSO kreative virksomheder og rettighedshavere til at vinde kampen imod digital piratkopiering.

Gruvi er en teknologi- og medie-virksomhed, der hjælper underholdningsbranchen med at nå og engagere online målgrupper. Gruvi ønsker at inspirere deres kunder til at tænke anderledes om deres digitale publikums livscyklus. De fokuserer på markedsføring på tværs af brugerens rejse, fra at identificere hvad kampagnen handler om, til når den er i gang, hvor den kan ses og hvad de skal se efterfølgende.

Efter ti år som CEO for TrustNordisk, startede Rikke Ennis i 2018 REinvent Studios, der specialerer sig i packaging, financiering og salg. Rikke er samtidig med i projektet NutAlone, en revolutionerende digital online distributionsplatform, der vil samle den fragmenterede audiovisuelle branche og give europæisk indhold større eksponering på verdensplan.

Gruvi og NutAlone har fået støtte fra EU gennem Creative Europe MEDIA-call’et Promotion of European Works Online, og der vil være mulighed for at høre mere om netop denne støtteordning samt den nye støtteordning Bridging Culture and Audiovisual Through Digital.

 

Program

NB! Seminaret vil foregå på engelsk.

14:00

Welcome - How Creative Europe supports new technology: Promotion of European Audiovisual Works Online + Bridging Culture and Audiovisual Through Digital 
Ene Katrine Rasmussen, Creative Europe MEDIA Desk
 

14:30

How MUSO uses data to fight piracy
Chris Anderson, MUSO
 

15:15 Creative & Data - how to combine these for audience engagement success
Ben Johnson, Gruvi
 
16:00 How new technology can help build audiences for European film 
Rikke Ennis, NutAlone // Chris Anderson, MUSO // Ben Johnson, Gruvi
Moderator: Ene Katrine Rasmussen

 

Tid og sted

Tid
Torsdag d. 29. august 2019
Kl. 14:00 - 16:30

Sted
Mødelokalet HIMMELSKIBET på 4. sal af Filmhuset
Gothersgade 55
1123 København K

 

Tilmeld dig via dette link.

 

(Kilde: Det Danske Filminstitut)

  29. august 2019  |  14:00-16:30      

  København K

Hvordan kan du bruge teknologi og data til at bekæmpe pirateri og i stedet opbygge et publikum? Mød MUSO, Gruvi og NutAlone, når de d. 29. august giver deres bud på dataløsningsmodeller.

 

Tre forskellige tech-selskaber byder ind

Datadrevet innovation er lige så vigtig i filmbranchen som i andre brancher. Creative Europe MEDIA Desken inviterer til eftermiddagsseminar med 3 forskellige tech-selskaber, der alle arbejder med at få flere til at se europæiske film på lovlig vis ved hjælp af data:

MUSO samler hver dag data fra milliarder af piratkopieringer for at hjælpe underholdningsbrancherne og rettighedshaverne til at se "det større billede". Med en enestående dataplatform, en digital database der dækker mere end 196 lande, millioner af målte enheder og milliarder af piratkopieringssider der spores løbende, styrker MUSO kreative virksomheder og rettighedshavere til at vinde kampen imod digital piratkopiering.

Gruvi er en teknologi- og medie-virksomhed, der hjælper underholdningsbranchen med at nå og engagere online målgrupper. Gruvi ønsker at inspirere deres kunder til at tænke anderledes om deres digitale publikums livscyklus. De fokuserer på markedsføring på tværs af brugerens rejse, fra at identificere hvad kampagnen handler om, til når den er i gang, hvor den kan ses og hvad de skal se efterfølgende.

Efter ti år som CEO for TrustNordisk, startede Rikke Ennis i 2018 REinvent Studios, der specialerer sig i packaging, financiering og salg. Rikke er samtidig med i projektet NutAlone, en revolutionerende digital online distributionsplatform, der vil samle den fragmenterede audiovisuelle branche og give europæisk indhold større eksponering på verdensplan.

Gruvi og NutAlone har fået støtte fra EU gennem Creative Europe MEDIA-call’et Promotion of European Works Online, og der vil være mulighed for at høre mere om netop denne støtteordning samt den nye støtteordning Bridging Culture and Audiovisual Through Digital.

 

Program

NB! Seminaret vil foregå på engelsk.

14:00

Welcome - How Creative Europe supports new technology: Promotion of European Audiovisual Works Online + Bridging Culture and Audiovisual Through Digital 
Ene Katrine Rasmussen, Creative Europe MEDIA Desk
 

14:30

How MUSO uses data to fight piracy
Chris Anderson, MUSO
 

15:15 Creative & Data - how to combine these for audience engagement success
Ben Johnson, Gruvi
 
16:00 How new technology can help build audiences for European film 
Rikke Ennis, NutAlone // Chris Anderson, MUSO // Ben Johnson, Gruvi
Moderator: Ene Katrine Rasmussen

 

Tid og sted

Tid
Torsdag d. 29. august 2019
Kl. 14:00 - 16:30

Sted
Mødelokalet HIMMELSKIBET på 4. sal af Filmhuset
Gothersgade 55
1123 København K

 

Tilmeld dig via dette link.

 

(Kilde: Det Danske Filminstitut)

Kommende events
EcoGrid 2.0 - Brug energien smartere

  23. september 2019

Ecogrid 2.0 har demonstreret et bud på fremtidens grønne elmarked med fleksibelt elforbrug som handelsvare. Vær med, når EcoGrid-parterne fortæller om resultater og erfaringer.


Temadage: Udviklingshæmning og udadreagerende adfærd

  26. september 2019

Teamdagene tager afsæt i VIVEs rapport og formidlingshæfte Voksne med udviklingshæmning og udadreagerende adfærd. Rapporten er udarbejdet for VISO og præsenterer bl.a. metoder, redskaber og en række faktorer, der kan virke forebyggende.


NEIS-konference og netværksmøde

  1. oktober 2019

Invitation til en entreprenørskabsdag for NEIS-medlemmer og Projektejere.


Konference om fysisk aktivitet blandt børn og unge

  7. oktober 2019

Hvorfor er fysisk aktivitet så vigtigt for børn og unge? Hvor fysisk aktive er de? Og hvordan kan kommunerne understøtte børn og unges fysisk aktivitet? Det sætter Sundhedsstyrelsen fokus på med denne konference.


Konference om ”nyheder” og ”aktualitet”

  22. oktober 2019

Det er ikke nogen hemmelighed, at unges og ældres medieforbrug har udviklet sig i meget forskellige retninger de seneste år. Unges daglige mediebrug er fyldt med sociale medier, streaming, surfing på nettet og korte videoklip på YouTube, mens ældre danskere holder fast i klassiske medier som tv, radio og skrevne medier.


Temadag om ernæring og værdighed i Hillerød

  29. oktober 2019

Bliv klogere på de ældres ernæringsmæssige behov og problemstillinger og gå hjem med en handleplan til hvordan værdige måltider kan søsættes i din praksis.


Temadag om ernæring og værdige måltider til ældre i Holstebro

  29. oktober 2019

​På temadagen får du viden om og værktøjer til at arbejde med ernæringsrelaterede problemstillinger, samt mulighed for at styrke det faglige samarbejde omkring værdige måltider til ældre borgere.


Nyt seminar om kunstgræs i 2019

  12. november 2019

Til seminaret præsenteres den nyeste viden om kunstgræsbaners miljøpåvirkning og udviklingen på markedet for kunstgræsprodukter. Seminaret følger op på kunstgræstemadagen i København i november 2018, hvor der bl.a. sættes fokus på miljøstyrelsens vejledning og de øvrige skandinaviske landes håndtering af spørgsmålet om miljøbelastning og kunstgræsbaner.