Media & Tech Brancheseminar

event detail Events 6d17bd97-9195-47a9-8cdf-a5e835a7e7ce 2019-08-29T14:00:00 2019-08-29T16:30:00 6d17bd97-9195-47a9-8cdf-a5e835a7e7ce København K 30 2019-07-08T16:14:00 https://www.fonde.dk//media/5624700/Medie1.png https://www.fonde.dk//media/5624700/Medie1_thumb.jpg Hvordan kan du bruge teknologi og data til at bekæmpe pirateri og i stedet opbygge et publikum? Mød MUSO, Gruvi og NutAlone, når de d. 29. august giver deres bud på dataløsningsmodeller.

Hvordan kan du bruge teknologi og data til at bekæmpe pirateri og i stedet opbygge et publikum? Mød MUSO, Gruvi og NutAlone, når de d. 29. august giver deres bud på dataløsningsmodeller.

 

Tre forskellige tech-selskaber byder ind

Datadrevet innovation er lige så vigtig i filmbranchen som i andre brancher. Creative Europe MEDIA Desken inviterer til eftermiddagsseminar med 3 forskellige tech-selskaber, der alle arbejder med at få flere til at se europæiske film på lovlig vis ved hjælp af data:

MUSO samler hver dag data fra milliarder af piratkopieringer for at hjælpe underholdningsbrancherne og rettighedshaverne til at se "det større billede". Med en enestående dataplatform, en digital database der dækker mere end 196 lande, millioner af målte enheder og milliarder af piratkopieringssider der spores løbende, styrker MUSO kreative virksomheder og rettighedshavere til at vinde kampen imod digital piratkopiering.

Gruvi er en teknologi- og medie-virksomhed, der hjælper underholdningsbranchen med at nå og engagere online målgrupper. Gruvi ønsker at inspirere deres kunder til at tænke anderledes om deres digitale publikums livscyklus. De fokuserer på markedsføring på tværs af brugerens rejse, fra at identificere hvad kampagnen handler om, til når den er i gang, hvor den kan ses og hvad de skal se efterfølgende.

Efter ti år som CEO for TrustNordisk, startede Rikke Ennis i 2018 REinvent Studios, der specialerer sig i packaging, financiering og salg. Rikke er samtidig med i projektet NutAlone, en revolutionerende digital online distributionsplatform, der vil samle den fragmenterede audiovisuelle branche og give europæisk indhold større eksponering på verdensplan.

Gruvi og NutAlone har fået støtte fra EU gennem Creative Europe MEDIA-call’et Promotion of European Works Online, og der vil være mulighed for at høre mere om netop denne støtteordning samt den nye støtteordning Bridging Culture and Audiovisual Through Digital.

 

Program

NB! Seminaret vil foregå på engelsk.

14:00

Welcome - How Creative Europe supports new technology: Promotion of European Audiovisual Works Online + Bridging Culture and Audiovisual Through Digital 
Ene Katrine Rasmussen, Creative Europe MEDIA Desk
 

14:30

How MUSO uses data to fight piracy
Chris Anderson, MUSO
 

15:15 Creative & Data - how to combine these for audience engagement success
Ben Johnson, Gruvi
 
16:00 How new technology can help build audiences for European film 
Rikke Ennis, NutAlone // Chris Anderson, MUSO // Ben Johnson, Gruvi
Moderator: Ene Katrine Rasmussen

 

Tid og sted

Tid
Torsdag d. 29. august 2019
Kl. 14:00 - 16:30

Sted
Mødelokalet HIMMELSKIBET på 4. sal af Filmhuset
Gothersgade 55
1123 København K

 

Tilmeld dig via dette link.

 

(Kilde: Det Danske Filminstitut)

  29. august 2019  |  14:00-16:30      

  København K

Hvordan kan du bruge teknologi og data til at bekæmpe pirateri og i stedet opbygge et publikum? Mød MUSO, Gruvi og NutAlone, når de d. 29. august giver deres bud på dataløsningsmodeller.

 

Tre forskellige tech-selskaber byder ind

Datadrevet innovation er lige så vigtig i filmbranchen som i andre brancher. Creative Europe MEDIA Desken inviterer til eftermiddagsseminar med 3 forskellige tech-selskaber, der alle arbejder med at få flere til at se europæiske film på lovlig vis ved hjælp af data:

MUSO samler hver dag data fra milliarder af piratkopieringer for at hjælpe underholdningsbrancherne og rettighedshaverne til at se "det større billede". Med en enestående dataplatform, en digital database der dækker mere end 196 lande, millioner af målte enheder og milliarder af piratkopieringssider der spores løbende, styrker MUSO kreative virksomheder og rettighedshavere til at vinde kampen imod digital piratkopiering.

Gruvi er en teknologi- og medie-virksomhed, der hjælper underholdningsbranchen med at nå og engagere online målgrupper. Gruvi ønsker at inspirere deres kunder til at tænke anderledes om deres digitale publikums livscyklus. De fokuserer på markedsføring på tværs af brugerens rejse, fra at identificere hvad kampagnen handler om, til når den er i gang, hvor den kan ses og hvad de skal se efterfølgende.

Efter ti år som CEO for TrustNordisk, startede Rikke Ennis i 2018 REinvent Studios, der specialerer sig i packaging, financiering og salg. Rikke er samtidig med i projektet NutAlone, en revolutionerende digital online distributionsplatform, der vil samle den fragmenterede audiovisuelle branche og give europæisk indhold større eksponering på verdensplan.

Gruvi og NutAlone har fået støtte fra EU gennem Creative Europe MEDIA-call’et Promotion of European Works Online, og der vil være mulighed for at høre mere om netop denne støtteordning samt den nye støtteordning Bridging Culture and Audiovisual Through Digital.

 

Program

NB! Seminaret vil foregå på engelsk.

14:00

Welcome - How Creative Europe supports new technology: Promotion of European Audiovisual Works Online + Bridging Culture and Audiovisual Through Digital 
Ene Katrine Rasmussen, Creative Europe MEDIA Desk
 

14:30

How MUSO uses data to fight piracy
Chris Anderson, MUSO
 

15:15 Creative & Data - how to combine these for audience engagement success
Ben Johnson, Gruvi
 
16:00 How new technology can help build audiences for European film 
Rikke Ennis, NutAlone // Chris Anderson, MUSO // Ben Johnson, Gruvi
Moderator: Ene Katrine Rasmussen

 

Tid og sted

Tid
Torsdag d. 29. august 2019
Kl. 14:00 - 16:30

Sted
Mødelokalet HIMMELSKIBET på 4. sal af Filmhuset
Gothersgade 55
1123 København K

 

Tilmeld dig via dette link.

 

(Kilde: Det Danske Filminstitut)

Kommende events
Q&A webinar - Sustainable Business Change Manager

  5. august 2019

Overvejer du at tage vores uddannelse Sustainable Business Change Manager, men sidder inde med nogle spørgsmål du gerne lige vil have besvaret først? Eller har du brug for nogle fif til, hvordan du kan sælge uddannelsen ind internt?


Dagskursus i fundraising i København - d. 13/8

  13. august 2019

Kurset fokuserer på systematisk, praktisk og målrettet fundraising og fundraising processens forskellige faser. Kurset er relevant både for dig, der aldrig har ansøgt fonde og puljer, men i høj grad også for den erfarne fundraiser som gerne vil have mere inspiration og nye vinkler på fundraising. Der kræves ikke forudgående kendskab til fundraising.


Dagskursus i fundraising i Silkeborg - d. 20/8

  20. august 2019

Kurset fokuserer på systematisk, praktisk og målrettet fundraising og fundraising processens forskellige faser. Kurset er relevant både for dig, der aldrig har ansøgt fonde og puljer, men i høj grad også for den erfarne fundraiser som gerne vil have mere inspiration og nye vinkler på fundraising. Der kræves ikke forudgående kendskab til fundraising.


Dagskursus: Kom godt i gang med Verdensmålene

  20. august 2019

Brug FN's 17 Verdensmål til at skabe værdi for jeres virksomhed.


Netværks-og videndelingsdag

  20. august 2019

Her giver de alle deltagere konkrete inputs til deres kommende entreprenørskabsforløb, eller brug af metoder i deres uddannelser.


Lokale og Anlægsfonden og Bevica Fonden sætter fokus på universelt design på Musholm

  28. august 2019

Onsdag d. 28. august afholdes et halvdags universelt design seminar, hvor vi vil stille skarpt på hvad status er lige nu, gode konkrete løsninger og spændende eksempelprojekter fra ind- og udland.


Konference om ledelse i civilsamfundet

  29. august 2019

29. august sætter Altinget gennem videndeling, konkrete cases, analyser og inspirationsoplæg fokus på ledelsesforholdene i den tredje sektor i erkendelsen af, at ledelse i civilsamfundet er for vigtig til at lade gå ubemærket hen.


Media & Tech Brancheseminar

  29. august 2019

Hvordan kan du bruge teknologi og data til at bekæmpe pirateri og i stedet opbygge et publikum? Mød MUSO, Gruvi og NutAlone, når de d. 29. august giver deres bud på dataløsningsmodeller.